U subotu 13. ožujka prijepodne na Institutu Ruđer Bošković u Zagrebu održana je još jedna popularna online radionica iz kemije za srednjoškolce pod naslovom “Analizom pogodi koja je sol u vodi”. Radionicu iz ciklusa “Kemijsko-inženjerskih radionica HDKI-ja” zajedno su izveli njezin autor doc. dr. sc. Tomislav Portada i njegov kolega dr. sc. Zlatko Brkljača.
U radionici je sudjelovalo sedamnaestero srednjoškolaca iz triju škola sa svojim profesoricama kemije, od toga jedanaestero učenika iz Srednje škole Viktorovac Sisak sa svojom profesoricom Gabrijelom Balković, petero učenika iz zagrebačke Prirodoslovne škole Vladimira Preloga, te jedna učenica iz Srednje škole Mate Blažine Labin sa svojom profesoricom Oliverom Tadić.
Prema već uhodanom scenariju, radionica je započela uvodnom prezentacijom u kojoj je dr. Portada polaznicima radionice objasnio zadatak i pravila. Nakon toga učenici su se pojedinačno javljali i interaktivno sudjelovali u raspravama i pokusima koje su pred kamerom na Institutu Ruđer Bošković izvodili dr. Portada i dr. Brkljača. Zadatak polaznika bio je da na temelju pokusa i opažanja izvedu zaključke o sastavu sedam zadanih vodenih otopina, pri čemu im je rečeno da se u svakoj od sedam plastičnih bočica nalazi otopina jedne od devet zadanih tvari.
U drugom, natjecateljskom dijelu radionice, postavljeni zadatak najbolje je riješila Lea Meštrović, učenica Prirodoslovne škole Vladimira Preloga. Lea je za svoj uspjeh nagrađena knjigom kemičara i publicista Nenada Raosa “Mala škola pisanja”.
Radionica je učenicima bila prilika da nauče nešto više od sadržaja koji se uče u okviru redovne nastave kemije, kao i primjer kako raditi interaktivnu nastavu s učenicima iz različitih razrednih odjeljenja, a da se pritom ne prekrši nijedna od protuepidemijskih preporuka i mjera. Učenicima se radionica svidjela, a voditelji su na kraju radionice najavili da će se slične aktivnosti nastaviti održavati i ubuduće.
Svi učenici Prirodoslovne škole Vladimira Preloga koji su sudjelovali u radionici izrazili su ogromno zadovoljstvo sadržajem radionice te bi istu preporučili svim drugim ljubiteljima kemije u našoj školi.