Završna ceremonija projekta “Čitanje u fokusu” održala se u petak, 2. prosinca 2022. u Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga s početkom u 14 sati
Od 2021. godine Naklada Ljevak počela je provoditi projekt „Čitanje u fokusu” u kojemu je sudjelovalo više od 200 učenika iz devet srednjih škola diljem Hrvatske.
Cilj projekta bio je potaknuti mlade na čitanje i razvijati njihovo kritičko mišljenje, ali i mogućnost artikulacije složenih ideja, koncepata i stavova.
Učenici su osim čitanja odabranih naslova online komunicirali s autorima aktualnih publicističkih i beletrističkih hitova. U ostvarivanju projektnih aktivnosti tijekom nastavne 2021./2022. godine odabrana su dva književna teksta (Neil Jordan, Utopljeni i Marie Aubert, Odrasli ljudi) i jedan neknjiževni tekst (Manfred Spitzer, Digitalna demencija), sva tri prevedena na hrvatski jezik. Žanrovskom i tematskom različitošću odabranih tekstova ponuđen je okvir osposobljavanja čitatelja za čitanje različitih književnih i neknjiževnih tekstova te osnaživanja njihova kritičkoga čitanja. Ovaj projekt stvorio je okvir za susrete i dijalog između učenika, autora, prevoditelja i stručne javnosti, a mladima je pružen prostor u kojem su oni aktivni dionici procesa čitanja, književne interpretacije i evaluacije teksta. Za kraj, želimo još jednom istaknuti kako je projekt „Čitanje u fokusu” zamišljen kao aktivni proces rada s učenicima u kojem su knjiga i čitanje shvaćeni kao ljubav i strast, a ne obveza i prisila.
U našu je školu u petak stiglo oko 140 učenika iz svih dijelova Hrvatske. U projektu su sudjelovale sljedeće škole:
Gimnazija Metković, Druga gimnazija Split; Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića iz Zadra, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci, Gimnazija Matije Antuna Reljkovića iz Vinkovaca, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec te tri zagrebačke škole: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Prva gimnazija i Prirodoslovna škola Vladimira Preloga. U organizaciji ove svečane podjele nagrada ponajviše su sudjelovale učenice iz Projekta: Jona, Lana, Leona, Vida, Vita, Karmen, Marija, Maria i Ena iz 3.c, Ana, Masha, Ema i Nina iz 2.b te Lucija Laura i Lucija iz 4.d.
Voditelji su bili Ema Kovačević i Marko Madunović uz pomoć Ane Banovec i Matije Dražetića.
Predstavnici Naklade Ljevak uručili su priznanja učenicima koji su svojim kritičkim osvrtima osvojili prvo, drugo i treće mjesto za svako djelo:
Utopljeni, Neil Jordan:
- Ana Banovec, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga
Mentorica: Goranka Lazić, prof.
- Magdalena Mićanović, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga
Mentorica: Goranka Lazić, prof.
- Dražen Martić, Gimnazija Metković
Mentorica: Marija Tomić Veraja, prof.
Odrasli Ljudi, Marie Aubert
- Maja Marković, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci
Mentorica: Marijana Trinajstić, prof.
- Marjana Brstilo, Druga gimnazija, Split
Mentorica: Mia Amižić, prof.
- Antea Kokić, Poljoprivredna, prehrambena i veterinatska škola Stanka Ožanića, Zadar
Mentorica: Drinka Dujmović, prof.
Digitalna demencija, Manfed Spitzer
- Anamarija Dominiković, Gimnazija Metković
Mentorica: Marija Tomić Veraja, prof.
- Vega Valentina Vukić, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci
Mentorica: Marijana Trinajstić, prof.
- Iva Erceg, Gimnazija Metković
Mentorica: Marija Tomić Veraja, prof.
Posebnost je ovoga projekta što su učenici međusobno vrednovali svoje pisane radove, a u Prosudbenom povjerenstvu bile su i dvije učenice – Katarina Bukovec i Rea Coban koja je ukratko iznijela svoja promišljasnjas o vrednovanju radova svojih kolega.
Na početku programa svima se, uime Ministarstva kulture i medija, obratila gospođa Maja Zrnčić, a nakon nje i ambasadorica projekta, gospođa Anita Peti Stantić.
Svečani program trajao je od 14 do 15 sati, a zatim su se učenici nastavili družiti na prigodnom domjenku.
Projekt se nastavlja i ove školske godine, a učenici čitaju sljedeće naslove:
Brat po duši, David Diop
Povijest pčela, Maja Lunde
Ti kažeš, Connie Palmen