Nakon sudjelovanja na Erasmus+ tečaju Project-Based Learning (PBL) in Museums and Cultural Heritage Sites u Rimu, stečeno znanje profesorica likovne umjetnosti Maja Bachler primijenila je u radu s učenicima Prirodoslovne škole Vladimira Preloga.
Cilj radionice bio je omogućiti učenicima aktivno sudjelovanje u procesu učenja, istraživanja i kreativnog izražavanja kroz metodu projektne nastave.
Tema radionice bila je aktualnost i svevremenost apstraktne umjetnosti s početka 20. stoljeća.
U početnoj fazi učenici su samostalno istraživali općenite značajke apstraktne umjetnosti, čime su stekli nova teorijska znanja.
Sljedeći korak uključivao je posjet Muzeju suvremene umjetnosti, gdje su razgledali izložbu Picelj i prijatelji te stalni postav. Tijekom posjeta analizirali su izložene radove i odgovarali na postavljena pitanja, što je dodatno produbilo njihovo razumijevanje apstrakcije.
Inspirirani viđenim i naučenim, učenici su u završnoj fazi projekta odabrali jednog poznatog apstraktnog umjetnika i interpretirali njegov stil kroz vlastito umjetničko djelo. Koristeći različite tehnike – slikarstvo, modeliranje i druge oblike vizualnog izražavanja – svaki učenik stvorio je rad inspiriran odabranim umjetnikom.
Završetak projekta obilježen je izložbom nastalih radova, čime je omogućena javna prezentacija učeničkog stvaralaštva te refleksija na cjelokupan proces učenja.
Virtualnu izložbu radova naših učenika možete vidjeti na poveznici.
Radionica se pokazala izuzetno uspješnom jer je učenicima omogućila istraživački i praktični pristup učenju, poticala kreativnost te ih aktivno uključila u proces razumijevanja i reinterpretacije apstraktne umjetnosti.