Kao dio Erasmus+ projekta, zajedno s troje kolega i osmero učenika, imala sam priliku boraviti u prekrasnom belgijskom gradu Namuru od 3. do 8. veljače 2025. Naš put započeo je posjetom partnerskoj školi Établissement des Sœurs de Notre-Dame (ESND), gdje smo se upoznali s belgijskim obrazovnim sustavom i započeli suradnju s nastavnicima. Prvi dan obilježio je toplu dobrodošlicu, razgledanje škole, razgovore s kolegama iz ESND-a te šetnju povijesnim dijelovima grada, uz uzbudljivu vožnju žičarom do impozantne Citadele. Kao profesorica fizike, pomagala sam i usmjeravala učenike pri proučavanju okoliša kroz prizmu znanosti – analizirali su izvore energije, prijelaze energije, vlažnost zraka i utjecaj fizikalnih čimbenika na ekosustave.
Drugi dan proveli smo u Bruxellesu, gdje smo, nakon šetnje gradom, u Prirodoslovnom muzeju istraživali različite sustave i raspravljali o fizikalnim zakonima koji ih određuju i obilježavaju.
Tijekom boravka imala sam privilegiju pratiti nastavu fizike za završne razrede, te nakon odslušanih satova razgovarati s belgijskim kolegom o sličnostima i razlikama u našim kurikulumima, metodama poučavanja i sustavima vrednovanja. Ove razmjene iskustava bile su pravo bogatstvo za moj profesionalni razvoj.
Završni dio programa uključivao je izlet u Blankenberge, gdje smo uživali u morskom zraku i otkrivali tajne morskog života u Sealife akvariju. Posljednji dan u Namuru posvetili smo izradi izložbe radova, a svečani završetak prvog dijela projekta obilježili smo zajedničkim ručkom s autentičnim belgijskim specijalitetima.
Mjesec dana kasnije, od 3. do 7. ožujka, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga ugostila je učenike i nastavnike iz Belgije na drugom dijelu mobilnosti, čime smo zaokružili našu suradnju u okviru projekta Ekosustavi i njihova zaštita. Tijekom ovog intenzivnog tjedna, učenici su kroz praktične aktivnosti produbili svoje znanje o održivim rješenjima, radeći zajedno na izradi samoodrživog terarija i funkcionalnog modela vodenice.
Kako bi osigurali uspješnu realizaciju projekata, prvo su temeljito obradili ključne koncepte iz fizike (poput principa energije, kruženja vode i fotosinteze) te biologije (ekološke interakcije i očuvanje bioraznolikosti). Ova teorijska podloga omogućila im je da svjesno dizajniraju terarij kao zatvoreni ekosustav te vodenicu koja koristi obnovljive izvore energije.
Osim rada na projektima, sudionici su imali priliku razmijeniti iskustva, usporediti pristupe ekološkom obrazovanju u svojim zemljama i istražiti primjere održivih praksi u zagrebačkom okruženju. Kroz ovu suradnju, ne samo da su učvrstili međunarodna prijateljstva već i stekli vrijedna znanja koja će prenijeti u svoje lokalne zajednice.
Ovo iskustvo nije bilo samo putovanje – bila je to prilika za stvaranje novih poznanstava, inspiraciju i proširenje kulturnih i znanstvenih horizonata. Povratak kući donio je ne samo lijepa sjećanja, već i nove ideje koje će obogatiti moju nastavu.
Aktivnost praćenja rada organizirana je unutar Erasmus+ akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (br. projekta 2024-1-HR01-KA121-SCH-000217439).
Više o samoj aktivnosti praćenja rada te projektnim radovima možete saznati na sljedećoj poveznici.
Ana Listeš