Naši učenici i nastavnici u sklopu pripremnih aktivnosti prije odlaska na praćenje rada i sudjelovanje u grupnoj mobilnosti učenika u Španjolskoj u rujnu ugostili su učenike i nastavnike iz škole INS Ramon Muntaner, Figueres.
Učenici su kroz projektni i istraživački rad u našem školskom vrtu učili o bioraznolikosti te ulozi i važnosti oprašivača i ptica u ekosustavu. Naš vrt tako je postao učionica na otvorenom i središnje mjesto praktičnih vježbi. Učenici su promatrali ptice, ali i izradili kućice kako bi ih privukli u naše školsko dvorište, a osmislili su i izradili vertikalni vrt, čime su dodatno obogatili i ozelenili prostor škole, ali i proširili praktična znanja o urbanom vrtlarstvu.
Ako poželite samostalno izraditi kućicu za ptice, detaljne upute, troškovnik, ali i video pronaći ćete na sljedećoj poveznici. 🐦⬛
Osim toga, učenici su proveli i analizu tla školskog vrta, učeći o njegovim sastavnim dijelovima, kvaliteti i plodnosti. Ova praktična aktivnost omogućila im je bolje razumijevanje važnosti tla kao temelja svakog vrta i održive proizvodnje hrane. Osim toga, analizirali su i kvalitetu uzoraka tla koji su donijele kolege iz Španjolske, što nam je omogućilo usporedbu različitih klimatskih i okolišnih uvjeta te razmjenu iskustava o održivom vrtlarstvu.
Pripremne aktivnosti poticale su učenike na samostalno istraživanje – od traženja potrebnih materijala i izrade troškovnika za izradu vertikalnih vrtova i kućica za ptice, što je potaknulo razvoj financijske pismenosti i poduzetničkih vještina, do ponovne uporabe i recikliranja dostupnih resursa, a starim knjigama udahnuli su novi život izradom unikatnih lampi, pokazujući kreativnost, ekološku osviještenost i primjenu vještina iz različitih područja.
Učenici su također istraživali važnost zelenih površina i parkova u urbanim sredinama. Sudjelovali su u stručno vođenoj šetnji od nasipa Save do Bundeka, gdje su se upoznali s modernističkim urbanizmom i odnosom grada i rijeke, kao i bogatom poviješću Lenucijeve zelene potkove. Posjetili su Grič, Strossmayerovo šetalište, park Ribnjak i druge zelene gradske lokacije, učeći o ulozi prirode u urbanoj sredini, a kroz šetnju Maksimirom razvijali svijest o održivom turizmu.
U okviru projekta, učenici su posjetili i Tehnički muzej Nikola Tesla te Zoološki vrt grada Zagreba, gdje su sudjelovali u edukativnom predavanju o održivosti i zaštiti bioraznolikosti. Ovaj je posjet dodatno je osvijestio važnost očuvanja prirodnih staništa i odgovornog odnosa prema okolišu.
Sudjelovali su u radionicama o organskom vrtlarstvu i oblikovali permakulturnu gredicu, uspoređujući tradicionalne i moderne pristupe.
Pripremne aktivnosti pridonijele su razvoju digitalnih kompetencija učenika i nastavnika, jačanju programa učenja stranih jezika, uključivanju učenika s teškoćama te razvoju, razvoju kvalitetne praktične nastave kroz stvarne, životne situacije. Istovremeno se kroz edukaciju i primjere dobre prakse podiže svijest o važnosti zaštite okoliša i održivog razvoja.
Naš školski vrt tako postaje ne samo prostor za sadnju, već i zelena učionica u kojoj aktivno stvaramo, učimo i razvijamo vrijednosti za budućnost.
Sve rezultate projektnih aktivnosti, kao i materijale za nastavnike i učenike možete pronaći na našem Padletu.
📢 Više o projektnom tjednu možete saznati u našem newsletteru i vlogu!
Nastavnici: Ivana Kutija, Ivana Tokić, Sandro Vuk, Mirela Zenko Ivić
Grupna mobilnost učenika i aktivnost praćenja rada organizirani su unutar Erasmus+ akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (br. projekta 2025-1-HR01-KA121-SCH-000327560).
Erasmus+ koordinatorica: Ida Cvetković