Zamislite učionicu koja je na jedan dan postala radionica srednjovjekovnih umjetnika, gdje se povijest spaja s kreativnošću, a učenici postaju heraldičari, stvaratelji grbova i simbola. U našoj školi, učenici 2.g i 2. l razreda istraživali su povijest kroz posebnu heraldičku radionicu koja je probudila maštu i zaronila nas duboko u prošlost. Cilj radionice bio je približiti učenicima svijet heraldike – drevne umjetnosti oblikovanja grbova koji su nosili ponos i čast plemićkih obitelji. Kroz ovu aktivnost, učenici su istraživali povijesne korijene heraldike, učili o simbolici boja i oblika, te se i sami okušali u izradi vlastitih grbova.
Između ostalog, učenici su izrađivali vlastite obiteljske grbove zbog čega su brojne obiteljske priče iskopane iz zametnutih sjećanja, priča ili obiteljskih škrinja. Kroz ovaj proces, mnogi su otkrili fascinantne priče svojih predaka i na taj način obogatili svoje razumijevanje vlastitog naslijeđa.
Ova radionica nije bila samo lekcija iz povijesti, već putovanje kroz vrijeme koje je oživjelo duh srednjovjekovnog viteštva i plemenitosti. Učenici su upoznali vrijednost simbolike i identiteta, te su kroz iskazali vlastitu viziju i inspiraciju. Kroz ruke naših mladih heraldičara, povijest je postala živa umjetnost, a učionica, kao i školski hodnik, mjesto gdje se prošlost i sadašnjost susreću na najkreativniji način.
Opis heraldičke radionice te virtualna izložba učeničkih radova dostupna je na poveznici. Svakako otvorite virtualne simbole jer se iza svakog nalazi zanimljiva priča 😉.
Materijali za nastavnike koji se žele okušati u ovoj aktivnosti dostupan je ovdje.
Ana Kadović, prof.