U sklopu Erasmus+ akreditacije u području općeg odgoja i obrazovanja (br. projekta 2025-1-HR01-KA121-SCH-000327560), nastavnica Politike i gospodarstva, Etike i Poslovanja u struci, Ivana Kutija, sudjelovala je u aktivnosti praćenja rada u školi INS Ramon Muntaner u Figueresu, u Španjolskoj, od 14. do 21. rujna 2025. godine.
Tijekom boravka, promatrala je nastavu iz poduzetništva, ekonomije i etike, upoznala različite nastavne metode i pristupe aktivnom učenju, a osim prilike za promatranje, razvile su se i ideje za dinamičnu i zanimljivu nastavu koja potiče učenike na kritičko mišljenje, kreativnost i suradnju.
Mobilnost je uključivala i studijske posjete koji su povezali obrazovanje, poduzetništvo i održivost. Posebno su se istaknuli posjet obiteljskoj farmi s proizvodnjom čajeva i začina prema ekološkim načelima te posjet vinariji La Vinyeta, gdje je prikazan uspješan spoj odgovornog poslovanja i inovativnog poduzetništva. Posjet centru za zaštitu i uzgoj kornjača pokazao je važnost biološke raznolikosti, očuvanja vrsta i poticanja ekološke svijesti mladih, dok su kulturni posjeti Gironi, Olotu i dvorcu Gale Dalí u Púbolu obogatili mobilnost međukulturnim iskustvom i razumijevanjem lokalne baštine.
U sklopu pripremnih aktivnosti za mobilnost, nastavnica je s učenicima istraživala teme održivog razvoja i ekološke odgovornosti.
Jedna od aktivnosti usmjerenih na učenje kroz iskustvo je radionica za učenike u Parku Maksimir. Učenici su istraživali prirodne, kulturne i povijesne znamenitosti parka, bilježili informacije, fotografirali i označavali rute na karti. Nakon toga, osmislili su turistički letak koji promovira održivi turizam i odgovoran odnos prema kulturnoj baštini, razvijajući pritom kreativnost, suradnju i prezentacijske vještine. Radionica je pokazala kako terenska nastava i učenje temeljeno na radu i istraživanje kulturne baštine mogu poticati ekološku svijest, održivi razvoj i aktivno sudjelovanje u turističkom predstavljanju lokalne zajednice.
Osim toga, učenici su primjenjivali i vještine iz područja financijske pismenosti izrađujući troškovnike za školske zelene projekte poput kućica za ptice i vertikalnih vrtova, nastojeći koristiti reciklirane materijale i materijale iz prirode. Na taj način smanjivali su ekološki otisak i otpad, pametno upravljali financijama te pokazali kreativnost, poduzetnički duh i odgovoran odnos prema okolišu.
Dio pripremnih aktivnosti uključivao je i radionicu Zeleni Startup: Kućice za ptice kao održiva poslovna ideja, u kojoj su učenici naučili kako pretvoriti ekološki projekt u održivu poslovnu ideju. Radionica je pokazala kako održivost i poduzetništvo mogu ići ruku pod ruku, a učenici su kroz praktičan rad razvijali inovativnost i poslovnu kreativnost.
Rezultati aktivnosti praćenja rada pokazuju kako se održivost, poduzetništvo i društvena odgovornost mogu povezati s nastavom, poticati suradnju i kreativno razmišljanje učenika te primijeniti u svakodnevnoj školskoj praksi.
Ova mobilnost pokazala je kako učenje može biti povezano s iskustvom, prirodom i kulturom, te kako međunarodna suradnja obogaćuje nastavu i pomaže učenicima da razvijaju poduzetnost, odgovornost i ekološku svijest.
Sve rezultate projektnih aktivnosti, kao i materijale za nastavnike i učenike možete pronaći na našem Padletu.



































