Listopad je bio mjesec pun novih iskustava i doživljaja za naše maturante. Učenici 4.J razreda Programa geološki tehničar Dora Kardinar, Roko Reichertz, Ivan Urankar, Krunoslav Đuran i Matija Milas testirali su svoje snalaženje u novoj ulozi. Njihov zadatak bio je osmisliti i provesti radionicu za učenike osnovne škole na temu povezanu s njihovom strukom, a koja je dio nastavnih sadržaja Geografije u osnovnoj školi.
Ciljevi radionice bili su upotpuniti nastavu, potaknuti suradnju između učenika osnovne i srednje škole te provesti geologiju i geografiju u djelo.

Uz pomoć nastavnice, učenici su osmislili kreativne i praktične radionice za 5. i 8. razred osnovne škole na teme građe Zemlje i orijentacije u prirodi koje su realizirane u Osnovnoj školi Nova škola u Bobovici.
Što su točno učenici radili?
Zamislili su sebe u ulozi učitelja i osmislili kako bi mogli poučiti osnovnoškolce o građi Zemlje i orijentaciji u prirodi bez GPS-a.
Radionica na temu građe Zemlje za 5. razred osnovne škole obuhvatila je pokazivanje, ne samo kreativnih, već i kulinarskih vještina. Na primjeru kuhanog jajeta i izrezanog luka, kao predmeta koji su nam poznati, učenici su objasnili slojevitu i ljuskavu građu Zemljine unutrašnjosti. Litosferu su predstavili slagalicom od 7 većih i 6 manjih litosfernih ploča koje su osnovnoškolci trebali sastaviti i odrediti na koji način se ploče pomiču. S obzirom na to da su posljedice pomaka na granicama ploča ponekad i razorni potresi, radionica je završila vježbom ponašanja u slučaju potresa.

Radionica na temu orijentacije u prirodi bila je pravo terensko iskustvo, ali bez suvremenih sustava za navigaciju. Učenici su za radionicu pripremili topografske karte i kompase, a zatim krenuli u nepoznato. Osnovnoškolci su se podijelili u grupe te uz pomoć srednjoškolaca i podršku nastavnice bilježili azimute, prijeđene udaljenosti i put od nekoliko kilometara koji ih je doveo od početne točke na odredište. Mobiteli i Google Maps u to su vrijeme čekali na sigurnom u školskim ormarićima.

Učenici su stekli vrijedno iskustvo u poučavanju te osmišljavanju i provedbi radionica. Uspješno su primijenili svoje znanje i vještine te djelovali kao prava inspiracija osnovnoškolcima, potičući suradnju i snalažljivost.
Karla Štiberc






































