U razdoblju od 13. do 24. listopada 2025. učenici smjera kemijski tehničar sudjelovali su u kratkoročnoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta (br. 2025-1-HR01-KA121-VET000327991) u Stredná odborná škola polytechnická Jána Antonína Baťu, Svit, Slovačka. Mobilnost je okupila 16 učenika u pratnji nastavnika, a njezin je cilj bio povezati školsko znanje s praktičnim radom, industrijom i međunarodnim iskustvom i to u okruženju koje je bilo jednako poučno koliko i zanimljivo.
Put prema Slovačkoj započeo je pravom malom avanturom – zelenim putovanjem vlakom uz čak tri presjedanja. Iako je HŽ, u svom prepoznatljivom stilu, odlučio malo testirati strpljenje naših erasmusovaca (i nastavnika, pogotovo), nakon gotovo 12 sati putovanja ekipa je uspješno stigla na odredište. Umorni, ali zadovoljni, svi su se složili da je održivo putovanje moguće uz dobru ekipu i još bolji smisao za humor.
Poseban naglasak mobilnosti stavljen je na stručni i laboratorijski dio programa, tijekom kojeg su učenici radili u suvremeno opremljenim laboratorijima i primjenjivali znanja iz analitičke i organske kemije. Svaki učenik imao je vlastiti program rada i radno mjesto, a kroz niz praktičnih vježbi analizirane su poznate tvari poput aspirina i vitamina C, provedene različite analitičke metode te sinteze kemijskih spojeva. Učenici su pritom razvijali preciznost, samostalnost, odgovornost i sigurnost u radu, a važan dio programa bilo je i osposobljavanje za sigurnost i zdravlje na radu, čime je dodatno naglašena profesionalna dimenzija mobilnosti.
Više o laboratorijskom radu možete pročitati u učeničkom newsletteru.
Kako bi učenici dobili jasnu sliku o tome kako kemija „živi“ izvan školskih klupa, program je uključio i stručne posjete industrijskim postrojenjima i znanstvenim ustanovama. Tijekom mobilnosti upoznali su se s procesima pročišćavanja otpadnih voda, radom kemijske industrije te suvremenim laboratorijima analitičke kemije na visokoškolskoj razini. Upravo su ti susreti s realnim radnim okruženjem mnogima pomogli da jasnije sagledaju mogućnosti budućeg zapošljavanja.
Više o stručnim posjetima možete pročitati u učeničkom newsletteru.

Osim stručnog dijela, mobilnost je bila obogaćena i kulturnim i edukativnim aktivnostima. Učenici su razgledali grad Svit, upoznali se s idejama Baťine škole rada, posjetili špiljski muzej, ali i uživali u prirodnim ljepotama tijekom izleta u Visoke Tatre. Snijega je ponegdje bilo, ali su vješti džonovi uspješno savladali svaki uspon – i pokoji pad 😉. Kroz svakodnevnu komunikaciju i radionice dodatno su razvijali jezične i međukulturne kompetencije, što je ovom iskustvu dalo posebnu vrijednost.
Mobilnost je završila prezentacijama učeničkih radova, evaluacijom stečenih znanja te dodjelom potvrda o sudjelovanju. Iako je Slovačka možda poznata kao povoljna destinacija, znanje, iskustvo i uspomene koje su učenici stekli tijekom ove mobilnosti – nemaju cijenu. Ovaj je projekt još jednom potvrdio da je učenje najuspješnije onda kada se događa izvan učionice, u stvarnom i međunarodnom okruženju.
Ali to nije kraj priče.
Učenici i nakon povratka nastavljaju primjenjivati stečena znanja kroz nove vježbe i izradu proizvoda, čime dodatno obogaćuju stručnu praksu u školi i prenose iskustva stečena na mobilnosti.
I to zaista nije sve.
Prve „plodove“ rada naših Erasmusovaca možete pronaći već ovaj tjedan na božićnom sajmu. Reći ćemo samo ovo: ružičasti, mirišljavi, laboratorijski eksperiment koji je ispao predobro! O imenu – drugi put 😉

Učenici odabrani na školskom natječaju:
- Karlo Birgmajer, 3.k
- David Erhatić, 3.a
- Anastazija Futač, 3.k
- Matej Galinac, 3.k
- Paula Gatti, 3.k
- Rita Gregurić, 3.a
- Nuša Matija Maršić, 3.a
- Petra Margretić, 3.k
- Miriam Novosel, 3.k
- Ante Obradović, 3.a
- Stella Marija Olujić, 3.k
- Majda Pregorec, 3.a
- Karlo Putak, 3.k
- Natko Samardžić, 3.k
- Ivan Šefer, 3.a
- Noa Petar Vlašica, 3.a
Nastavnici u pratnji:
- Domagoj Christian Kindl
- Arvena Bošnjak
Nastavnici i nenastavno osoblje u aktivnosti praćenja rada:
- Vedran Vulić
- Klara Peter
- Luka Javor
Erasmus+ koordinatorica:
Ana Kadović






































